mandag den 14. juni 2010

Slanke smoothies

Slanke Smoothies
Smoothies er et stort hit, men at finde slanke smoothies kan faktisk godt være lidt svært. Umiddelbart virker det som om alle smoothies er sunde, da de jo oftest er proppet med bær og frugt. Og ja bær og frugter er sunde, og indeholder mange gode vitaminer og mineraler.

Hvad er så det der gør det så svært? Jo, bær og frugter der smager godt i en smoothie, er ofte fuld af frugtsukker. Det betyder at du ved indtagelse af smoothie i stedet for et måltid, indtager en stor portion sukker. Dette sukker stryger direkte ud i blodet, og forhøjer derved blodsukkeret, for bagefter at få det til at falde, da sukkeret hurtigt bliver forbrændt.

Ustabilt blodsukker
Svingende blodsukker er ofte en synder hos overvægtige. Når blodsukkeret svinger meget vil man opleve at kroppen nærmest skriger på mad når blodsukkeret falder, ligesom en alkoholiker der skal have sit fix flere gange om dagen. Derfor forfalder mange til de nemme ting som kager, slik mv, som har et højt indhold af sukker og dermed kulhydrater, hvilket øger vægten.


Det gælder derfor om at holde blodsukkeret stabilt, og derfor er forskellen ved slanke smoothies i forhold til alm. smoothies at man tilsætter fibre og protein, for at få en øget mæthedsfornemmelse og bremse optagelsen af frugtsukkeret i blodet.

Tilsæt proteinpulver
I dine slanke smoothies bør du derfor tilsætte proteinpulver. For at få den bedste virkning skal du vælge valleprotein, med kulhydratindhold på maks 5 g pr. 100 g og fedtindhold på maks 1 g pr 100 g.

Alternativt kan tilsættes følgende:

En håndfuld finthakkede mandler eller nødder.
Et par teskefulde olie
En dl fromage frais
 
Jeg håber dette har kunnet hjælpe dig, og god fornøjelse med dine slanke smoothies.

10 kommentarer:

  1. Det er faktisk lidt chokerende. Jeg har i en længere periode levet af smoothies til morgen og middag, men tabte mig ikke rigtig.
    Vidste ikke det var sukkeret i frugterne der påvirker mig. Tak for tippet/advarslen...

    SvarSlet
  2. Jeg syntes at kage smager godt

    SvarSlet
  3. Hvor køber man valleprotein?

    SvarSlet
  4. hejsa..hvor kan man købe det proteinpulver ?

    SvarSlet
  5. Hejsa

    I kan finde proteinpulver på diverse hjemmesider, eller i sportsforretninger.

    SvarSlet
  6. mange tak for det ;-)

    SvarSlet
  7. Hvor køber du proteinpulver, som er til en overkommelig pris?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej

      Jeg køber det mange forskellige steder. Jeg køber der hvor jeg kan få det på tilbud, så søg lidt rundt. De fleste fitness sites sælger det samme produkt, med forskellige etiketter.
      Jeg kan også finde på at købe det i et fitnesscenter eller sportsbutik, hvis prisen er god.

      Slet
  8. Hej. Jeg spiser en smoothie hver dag. Jeg bruger jordbær, hindbær, surbær, ½banan og A38 er det en usund smoothie? Jeg spiller fodbold 4-5 gange om ugen så er det ikke godt og sundt at spise smoothie?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa.

      Din smoothie er ikke direkte usund, da den indeholder frugt og A38. Men den er heller ikke kun sund, da den indeholder en del frugtsukker, og ikke mange proteiner der mætter. Du kan derfor med fordel bruge mine råd, og tilsætte lidt proteinpulver (som også er godt for dine muskler når du spiller så meget fodbold)

      Du skal også kombinerer dine smoothies, med noget rigtig mad, med fibre og proteiner, så din krop få noget af det hele.

      Slet

Din E-Mail adresse blive IKKE vist ved afgivelse af kommentar. Du kan ved at vælge anonym, afgive kommentar til dette indlæg. Kommentaren bliver synlig, så snart jeg har godkendt den.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...