mandag den 3. maj 2010

Energibar opskrift

Mangler du en god energibar opskrift som du kan bruge som mellemmåltid der giver energi og samtidig mætter godt og er sund, så prøv denne. Jeg har bruger den jævnligt og jeg synes den smager fantastisk.

Opskrift (ca. 26 barer)


150 g valnøddekerner
200 g svesker uden sten
120 g boghvedeflager
80 g kokosmel
1 ubehandlet citron,kun skallen
2 ubehandlede appelsiner, kun skallen
3 tsk. byggræspulver
60 g soltørrede blåbær


Marinade:

1,5 dl rørsukkersirup
1 dl crunchy peanutbutter
1 stang vanilje
2 spsk. appelsinsaft

Sådan gør du:


Hak valnøddekerner og svesker i små stykker. Riv skallen på citron og appelsiner. Ælt alle ingredienser sammen. Varm sirup og peanutbutter på en pande med vaniljekorn og appelsinsaft, hæld dette over massen, og bland godt. Beklæd et ovnfast fad (34 x 20 cm) med bagepapir, og fordel massen heri. Bag på nederste rille i ovnen ved 200 grader i 20 min. Skær massen ud i ca. 26 barer, og stil dem på hovedet på en bageplade. Bag dem nu i 15 min. ved 150 grader.

Barene kan holde ca. 3 uger i køleskab. Kan du ikke spise dem allesammen indenfor 3 uger, kan de fryses. Jeg håber du kan bruge denne energibar opskrift, God fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Din E-Mail adresse blive IKKE vist ved afgivelse af kommentar. Du kan ved at vælge anonym, afgive kommentar til dette indlæg. Kommentaren bliver synlig, så snart jeg har godkendt den.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...