søndag den 29. november 2009

Rigshospitalets slankekur


Der har balndt slanke sites og blogs floreret rygter omkring Rigshospitalets slankekur, som skulle være en slankekur udviklet af rigshospitalet til folk som ønsker et hurtigt men også langvarigt vægttab.


Kuren har cirkuleret de sidste 20 år og består af en 13 dages kostplan, der sædvanligvis er sammensat af magert kød, hårdkogte æg og sort kaffe. Ernæringsrådet har vurderet kurens ernæringsmæssige kvalitet og konklusionen er klar. Kuren indeholder et lavt indhold af kalorier og kulhydrater, så man taber sig ligesom man gør på alle andre kure. Kostplanen dækker dog ikke kroppens behov for en række vitaminer og mineraler heriblandt kalk, jern, og B-vitaminer. Den lægger heller ikke op til bedre spisevaner. Derfor vurderes den som værdiløs.


Flere som har prøvet denne kur fortæller at de har oplevet rysteture, ubehag, diarre og andre negative effekter af denne kur. Jeg vil derfor ikke beskrive nærmere om denne kur, da jeg ikke kan stå inde for virkningen, og de negative konsekvenser som den kan have på dig.


Rigshospitalet udtaler også at de aldrig har udviklet denne kur, og i øvrigt ikke anbefaler, hverken raske eller syge personer at benytte sig af denne kur, da den kan være skadelig over længere tid.


Brug derfor nogle af de andre råd jeg er kommet med, og vil komme med i fremtiden.


2 kommentarer:

  1. Tak for advarslen. Har selv overvejet at skulle bruge denne slankekur, men vil i stedet finde andre alternativer. Tak for en god blog.

    SvarSlet
  2. Hej
    Jeg har prøvet denne 13, dags helved kur for 8 år siden , i kun fem dag kunne ikke klarer det fik meget dårligt og var hele tiden sulten . Jeg tabte ikke noget i vægten men oveni var nærmest besvimet .
    Jeg fik den kur af en af min bekendte. Hun efter to uger sagde hun til mig at det var en pige der død af den kur fordi hun prøvet den længer tid jeg derfor jeg vil giv advarsel til alle lad være leg med jeres liv . Livet er kort spise der i vil .. Kh . Zainab

    SvarSlet

Din E-Mail adresse blive IKKE vist ved afgivelse af kommentar. Du kan ved at vælge anonym, afgive kommentar til dette indlæg. Kommentaren bliver synlig, så snart jeg har godkendt den.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...