søndag den 31. oktober 2010

Sunde og nemme grøntsagsfrikadeller



Jeg har lige fundet en opskrift på nogle sunde og nemme grøntsagsfrikadeller som jeg helt sikkert lige vil dele med jer. Der er nemme at lave og kræver ikke nogle specielle grøntsager.

Du skal bruge følgende:

375 g Kartofler
175 g Gulerødder
100 g Pastinak
100 g ærter
2 æg
60 g hvedemel
100 g revet løg
35 g havregryn
Salt & peber

Kartofler, gulerødder, pastinak skæres i små stykker (1 cm x 1 cm) og koger dette sammen med ærterne, til de er møre. Vandet hældes fra, og grøntsagerne moses og røres med æg, rasp, løg, hvedemel, havregryn. salt og peber. Grøntsagsfarsen formes til frikadeller og bages i ovnen på 200 grader, indtil de er blevet sprøde.

Grøntsagsfrikadellerne kan bruges som erstatning for kød, eller som tilbehør til et stykke kylling eller lækker fisk, fx et stykke stegt laks. Vil man have mere smag kan der desuden krydres med yderligere peber, chili eller andet. Dette øger forbrændingen, og giver endnu mere smag. En rigtig god egenskab er at de er fulde af fibre, og mætter rigtig godt, så man ikke blive sulten lige med det samme. Jeg håber du kan bruge denne sunde opskrift, og jeg glæder mig til at høre din mening.

1 kommentar:

  1. Jeg har prøvet opskriften, og den er lækker! Jeg serverede dem med hjemmerørt kartoffelsalat og tomatsalat.
    Lidt hakkede nødder og jordskokker i farsen er super lækkert!

    SvarSlet

Din E-Mail adresse blive IKKE vist ved afgivelse af kommentar. Du kan ved at vælge anonym, afgive kommentar til dette indlæg. Kommentaren bliver synlig, så snart jeg har godkendt den.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...