mandag den 1. november 2010

Tænk dig gladere og tyndere



Du kan faktisk tænke dig gladere og dermed tyndere. Tankens kraft er stor, og når man gerne vil være slank, så er det vigtig at psyken er med.

Min røv er for stor, mit hår er grimt, jeg er ikke attraktiv, jeg er i dårlig form. Alle disse tanker påvirker din psyke, og medvirker til at det bliver omend endnu sværere at komme i gang med en livsstilsændring. Undersøgelser viser at sådanne tanker kan blive så voldsomme, at hver 5. dansker på et tidspunkt i løbet af livet, vil udvikle symptomer på en depression. Vi skal derfor huske at fokusere på det positive i livet, for at have energi og overskud i hverdagen.

I Forhold til vægttab, er dette meget relevant. Er man først i det hul hvor man har udviklet depressions lignende tanker, er det næsten umuligt at starte en effektiv slankekur. Husk derfor at fokusere på de positive ting i livet. Ja, det kan da godt være at din vægt er 20 kg for meget, men du har et spændende job, en mand ægtefælle der elsker dig, nogle dejlige børn, en rigtig spændende fritidsinteresse mv.

Omvendt skal du huske, at motion automatisk frigiver stoffer til hjernen, som gør at det bliver nemmere at være positiv og have overskud. Derfor er det også vigtigt at komme od af døren, eller i hvert fald op af stolen og komme i gang med at dyrke motion. Det giver dig, udover en bedre kondition, øget velvære, overskud, bedre søvn, mere energi mv. Så er du havnet i et negativt hul, så kæmp dig op og kom afsted, det vil gøre dig så godt.

1 kommentar:

  1. Tak for en god side, Thomas ;) Jeg skal selv smide nogen kg'er... er på tide - så jeg læser interesseret med. Værst er det nok med de der smågufting man spiser om aftenen efter maden. Jeg har bestemt, at der ikke skal spises efter kl. aftensmad ;)

    SvarSlet

Din E-Mail adresse blive IKKE vist ved afgivelse af kommentar. Du kan ved at vælge anonym, afgive kommentar til dette indlæg. Kommentaren bliver synlig, så snart jeg har godkendt den.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...