tirsdag den 19. februar 2013

Kålkur opskrift


Kålkuren er en super effektiv suppekur, som er fedtforbrændende og hjælper med at kickstarte et vægttab eller en slankekur. Suppen er den helt centrale faktor, i at få et vellykket resultat ud af sine anstrengelser, og derfor vil jeg her give dig en opskrift på en kålkur suppe, som jeg mener er rigtig god og effektiv.

Opskrift kålsuppe

Du skal bruge følgende:

1 stort hvidkål
3 store løg
1 selleri eller 1 rød peber
1 grøn peber
1 ds. flåede tomater
2 bouillionterninger (hønse)


Fremgangsmåde

Hak alle grøntsagerne meget fint, og put dem i en stor gryde, hvor det hele kan være i. Alle grøntsagerne skal være dækket med vand. Kog det hele i 10 min, og lad det derefter simre, til grøntsagerne er så møre som du gerne vil have dem til at være. 

Øget forbrænding
Ønsker du mere smag kan du tilsætte lidt mere bouillion, endvidere lidt salt og peber. Der kan også tilsættes chili og/eller jalapenos. Det giver smag og øger forbrændingen væsentligt. Krydderier som hvidløg, oregano, paprika mv. er også gode at putte på suppen. En god ide er at bruge krydderierne til at variere smagen af suppen til de forskellige måltider, da man skal spise den samme suppe min. 3 gange om dagen, i syv dage. Med forskellige krydderier kan kålkuren blive nemmere og mere spændende.

For info om, hvordan man i praksis gennemfører en kålkur, klik her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Din E-Mail adresse blive IKKE vist ved afgivelse af kommentar. Du kan ved at vælge anonym, afgive kommentar til dette indlæg. Kommentaren bliver synlig, så snart jeg har godkendt den.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...